De finish is in zicht - Reisverslag uit Menlo Park, Verenigde Staten van Nicole Haazen - WaarBenJij.nu De finish is in zicht - Reisverslag uit Menlo Park, Verenigde Staten van Nicole Haazen - WaarBenJij.nu

De finish is in zicht

Door: nicolehaazen

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 Mei 2011 | Verenigde Staten, Menlo Park

Heii allemaal!

In mijn laatste reisverslag schreef ik toen ik ongeveer halverwege was en dit verslagje zal al 1 van mijn laatste zijn. Want de weekjes vliegen hier voorbij en de komende weken zal ik ook niet meer heel veel spannends meer beleven omdat ik dan mijn stage moet gaan afronden. Wat een beetje een dubbel gevoel is want ik heb het idee dat ik net ben begonnen..

Afgelopen weekenden heb ik nog niet (volledig) hoeven te werken en ik dan ook nog wat leuke dingen ondernomen. Zo ben ik weer lekker gaan winkelen in SF (ik kwam thuis met 5 tassen), en ik had ook een internationale bbq. Volgens mij lopen er veel meer internationale student/phd's/postdocs rond dan amerikaanse dus die bbq was zeer goed bezocht. Er waren ongeveer 6 bbq's (van die grote amerikaanse) en nog steeds moesten mensen meer dan een half uur in de rij staan voor wat vlees. Gelukkig had ik mij aangesloten bij de belgen die deel uit maakte van de organisatie. Samen met de duitsers verzorgende zij het bier (dikke concurrentiestrijd welk bier nu het betere bier was..) Ik heb hier een uurtje ofzo getapt waardoor ik recht had op een "speciaal" T-shirt waardoor mensen herkennen dat je bij de organisatie hoort. En natuurlijk betekend dat ook dat je van de extra'tjes kan genieten, zoals niet in de rij staan voor eten :P
(Georges en zijn vriendjes zagen groen van jaloezie wanneer ik weer eens langs kwam met een goed gevuld bordje terwijl zij de hele avond in de rij stonden :) :),mmm zo klinkt het wel heel gemeen van mij. Misschien moet ik toch wat meer aan mijn social skills gaan werken ;) )

Gisteren was ook een zeer toffe dag; ik ben gaan raften op de American River samen met de belgen. Het was zo'n drie uur rijden om bij de rivier te komen dus mijn dagje begon al rond 5.30. Daar aangekomen kregen we natuurlijk eerst papiertje dat we moesten tekenen waarin we we aangaven dat we alle risico's (geloof me, dat zijn er volgens de raftingburea veel) kende. Ook kregen we een uitgebreide instructie waarna ik redelijk bang was want ze hadden alle mogelijke gevaarlijke situaties behandeld...
Maar zodra we op het water waren was het alleen maar harstikke leuk en alleen maar spannend en niet gevaarlijk. (al is een boot vol met leraren wel omgeslagen... Wat ik redelijk vreemd vind want een groep onervaren rafters had geen problemen)

Maar, zoals ik al zei, zal ik de komende weekendjes wat minder leuke dingen gaan doen. Zo nodigde Prachi mij nog uit om mee te gaan op een 3-daagse hiking trip komend weekend, maar ik denk dat ik dat maar niet ga doen. (al lijkt me het wel super tof want ze gaan echt de wildernis in. Iets wat we in nederland niet hebben..)
Maarja, ik moet ooit beginnen aan mijn verslag schrijven, en dit wil ik liever niet doen wanneer Mark hier is. :)

Liefs,
Nicole

  • 22 Mei 2011 - 20:54

    Nadine:

    Zeggum, ik hou niet zo van halve versalgen... Nu weet ik nog niet wat je hebt uitgespookt!! x

  • 22 Mei 2011 - 21:01

    Nicole Haazen:

    hahaha, sorry.. Ik deed weer iets verkeerds met het posten ofzo :)

  • 23 Mei 2011 - 01:26

    Nadine:

    Gelukkig is het gefixt zeg! Kun je niet gewoon je verslag schrijven als je 's avonds thuiskomt? En als het nog niet af is dan kun je toch ook in Nederland er wat aan werken? Lijkt me jammer als je een hikingtrip daarvoor moet afzeggen :(. Ik zou zeggen: het is vast goed voor de social skills ;). Wel een beetje genieten van de laatste weken he Nicole! Ik ben trouwens op de helft, yeah!! xx

  • 23 Mei 2011 - 10:57

    Toos & Co:

    Hi di hi

    Hoe zit het met de kilootjes na al die bordjes van de BBQ die jij zo snel kreeg?
    Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent over alles waar je daar mee bezig bent.
    Wat Mark betreft ik kan je gerust stellen hij ziet er ook nog goed uit. Leuk dat hij op oma d'r verjaardag was.
    Succes met de afronding van je verslag.
    Maar vooral ook nog veel plezier daar!
    Groetjes

  • 23 Mei 2011 - 14:50

    Tessa:

    Hi Nicole,
    Tjonge dat gaat inderdaad heel snel. En ik ben het met Nadine eens dat een hiking trip wel erg vet is; ik heb het hier nog niet gedaan omdat het steeds regent maar ik ben het zeker nog van plan! Maargoed.. Veel succes met het afronden van je stage, heb je een beetje leuke resultaten kunnen bereiken?
    En veel plezier als Mark er is he?:)
    Groetjes uit Noorwegen:)

  • 24 Mei 2011 - 11:30

    Anique:

    Nicollskie:)
    Leuk weer een verhaaltje van je te lezen. Was al bang dat je ergens gestrand was met je mountainbike;)
    Klinkt echt leuk die rafttocht en wat zul jij gesmikkeld hebben op die BBQ haha..Jij kon je geluk niet op natuurlijk! Je begint trouwens wel al wat belgisch taal te gebruiken (zeer toffe dag)..ale ik hoor t u zo zeggen he.

    Maargoed veel succes met je verslag en nu aftellen tot Mark komt!!

    xx

  • 24 Mei 2011 - 13:08

    Lidwien:

    Yeeaah, eindelijk weer een verhaal -ook al is 't zonder foto's-! Wat ben jij ijverig geworden ineens... En dat vroege opstaan in het weekend, poeh. Gelukkig is de vakantie in zicht! Succes met het verslag schrijven en niet teveel in het weekend werken :p.
    xoxo Lidwien

  • 29 Mei 2011 - 07:23

    Tessie:

    Goed bezig met die BBQ!! Ik zie je daar helemaal voorbijlopen met je hoofd omhoog hihihi.
    Hier is het weer niet veel de afgelopen paar weken, dus wat dat betreft zit je daar goed hoor! Oh en ik zou gewoon meegaan met die hiking trip (of is dat nu al voorbij...?) je bent slim genoeg om dat verslag in 3 dagen minder te schrijven haha.

    Nou heel veel succes nog en geniet van je reis met Mark samen straks...

    ps. wat heb je daar nou eigenlijk gedaan???

  • 12 Juni 2011 - 08:43

    Tessie:

    Tijd voor een nieuw verslag!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Menlo Park

Stage Stanford

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2011

The big trip

12 Juni 2011

Laatste weekjes

22 Mei 2011

De finish is in zicht

01 Mei 2011

RoadTrip!!

17 April 2011

De bergen in
Nicole

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 13111

Voorgaande reizen:

16 Maart 2011 - 08 Juli 2011

Stage Stanford

Landen bezocht: